CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »
Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

2008. április 21., hétfő

ÓRIÁSI FEJLŐDÉS ÉS A TÖBBI ÖSSZEGZÉSE

Írok pár sort. :)
Magyarázom a bizonyítványom, hogy miért is nem írok és olvasok blogot. (néha egyet-egyet) Eléggé el vagyunk veszve. A panelt kívülről szigetelik, plussz utána egyedi gázt csinálunk, ezért a sok hangos fúrástól-faragástól, Lara nem tud itthon aludni. Meg egyébként sem tűri már a négy falat, reggel amilyen gyorsan csak tudunk letaposunk, különben áll a bál :) Így vagy a városba megyek és Lara a kocsiban alszik, vagy ha jó az idő kimegyek anyukámékhoz, ott nagy kert van és a kiscsaj baromi jól érzi magát. Mostmár van hinta is felszerelve a fára, homokozó (még homok nélkül) és rengeteg virág, meg cica, kutya.... Szóval ha véletlenül itthon aludna tudnék netezni, de nincs itthon. Ha pedig itthon vagyunk és nem alszik akkor nem enged netezni és amikor este hazaérek az egész napos csatangolásból akkor vagy András van gépnél, vagy mindketten zuhanunk az ágyba. Hát ez az oka mindennek. :) Ja meg az, hogy most olvastam el egy könyvet, a Virágot Argelnonnak, hát nagyon tetszett, ajánlom nektek. Az egész nem sok, 276oldal, alig tudtam letenni, úh hamar végeztem is vele.
A hétvége is mozgalmas volt, rokonlátogatók jöttek és nagyon jól érezték magukat a kiscsajok is, merthogy hoztak magukkal természetesen másfél kislányt :) (egy pocakban) Teljesen megszerették egymást Lili és Lara. Még ilyen cserfes és nagydumás lányt még nem láttam, mint Lili. Ő már öt éves lesz, de azért játszott a lánykával. Várjuk őket máskor is szeretettel.

Új és régi tudás összegzése:
Nagy lépést tett a lányom. Ma elkezdett ismételni mindent. Pl mondom, hogy táska, ő mondja: táááta.
Szókincsünk:
cica-tszits, papa-papa, mama-mama, apa-aapaa, anya-aanya, dédi, tata, néni, bácsi-báá, Tutyi (kutyánk) - túúty, labda-abba/abda, és mindennek az első felét vagy esetleg az egészet, mint a táskánál is, természetesen nem mindegyik sikerül jól :), a banán-baaa,
tál-táá, edény-edéé. És így tovább. Szerintem okosodik :) (van még pár szó de elfelejtettem)
Leveszi a cipőjét, és vissza is próbálja rakni, leveszi az én cipőmet és megfogja egyik kézzel a cipőt, másikkal a lábam és bele is rakja. Sétába indulás előtt, hozza a cipőjét, az enyémet, a ruháit, a miénket.
Összerak tárgyakat, tetejüket rárakja teljes pontossággal, iszik egyedül szívószállal (9hós kora óta), sportkupakos és sima üveges italokat, eszik mindent, kanállal igyekszik segíteni magán, néha azért sikerül :)
Meglocsolja a virágokat szakszerű mozdulattal, felveszi a sütőkesztyűmet, odamegy a sütőhöz és odaérinti (láthatta, hogy onnan vettem ki valamit). Még mindig takarít, igyekszik mindenben segíteni. Pelust viszi a kukába és ennek örömére tapsol is magának, elpakol mindent. Egész, kerek mondatokat ért és mindent megcsinál (Hozd ide azt a labdát és tedd le ide légyszives). Már amikor akarja. Kivételt képez természetesen a szelektív hallás, ami igen gyakori :D De egyébként tényleg mindent megért. Megszagolja a virágot, ha bántott véletlenül és mondom, hogy ez fájt, akkor megölel vagy megpuszil. Most szórja a puszikat mindenkinek :) És nem olyan régóta cuppannak is :)
Ha mondom neki, hogy szorítsa a nyakam vagy éppen amit rábízok (mappa, szatyor, cumisüveg) akkor azt teljes erőbedobással védelmezi. Még mindig szorosan átölel és mondja, hogy szeree, ha megkérdezem tőle, hogy Szereted anyát, vagy Hogy szereted anyát?!
Szól ha szomjas és szól ha pelust kéne cserélni. Szól ha zenét szeretne hallgatni (ide-oda billeg és mutat a magnóra)
Ha valami a torkán akad, vagy fátyolos a torka, mert taknyos a lelkem, mindig mondom neki, hogy köhögjön. Ekkor köhög egyet és minden rendben van. Ezt mondjuk nem tudom honnan tanulta meg, nem volt sosem ez megmutatva neki!
Na most több nem jut eszembe, illetve biztos jönne még gondolat, csak felriadt és lehet, hogy nem tudnám befejezni az írást.
10 fogunk van mint kiderül :)
Hát most nézem ez több lett, mint pár sor, na de mindegy is. Ha ma már nem jönnék pótolni akkor jó éjt!

9 megjegyzés:

Túró írta...

Lara nagyon okos♥
Vajon kire hasonlít?:D Millió puszi Nektek

Mariann írta...

Hát ezt jól megmagyaráztad,miért nem írsz gyakrabban:)) De érthető:)
A könyvnek olyan ismerős címe van, de olyan nem szimpi,de ha tényleg jó... kiveszem a könyvtárból.
Lara biztos nagyon édi, ahogy magyaráz:)
Gyönyörű kis csajszi. Tuti cserfes manó lesz:)

szorsi írta...

Túrókám megkísérelném azt mondani, hogy rám, de inkább Rád! :D

Marigoldom ez egy kísérletről szól, az egeret hívják Argelnonnak és egy agyműtéten vesz részt az egér is és a főszereplő fiú is,hogy okosodjanak. Na és ennek a folyamata. Nekem tetszett, elgondolkodtató! De nem egy vidám könyv!

puszi T&M! :) (túró,marigold)

Reni írta...

Puszi az okosodó,ügyesedő Larának és anyujának!

APPLE írta...

Orsim! De jóóóóóóóóóóóóóóóó!
Isteni vidám volt megint olvasni a soraidat... Imádlak benneteket, zseniális csajszikák vagytok mindketten. HURRÁ a tüneményes Lara kisasszonynak és rengeteg puszi nektek!

Kisvakond írta...

Lara nagyon ügyes, imádnivaló lehet.
A könyv nem vidám, én nagyon sokszor olvastam, nekem ez az egyik !KÖNYV! az életemben.
A belőle készült film is híres és nem is rossz, főleg a férfi főszereplő jó, aki Charly Gordont játsza, de nem adta vissza nekem azt, amit a regény olvasásakor érzek.
Nekem zseniális, ahogy az írás stílusán keresztül érzékeljük fokozatosan a szellem megerősödését, tisztulását, majd újbóli leépülését...

Eszter írta...

A könyv alapján készült filmet én is láttam, még nagyon fiatalka voltam. Tudom, hogy engem nagyon elszomorított a vége. Lehet, hogy felnőtt fejjel el kéne olvasnom?
Lara lassan kis dumagép lesz! :)

Ancsika írta...

Örülök, hogy jelentkeztél!!! :)
Lara csajszi szuper lehet! Èlvezd ki minden egyes pillanatát!!!! és dögönyözd meg helyettem!!! :)

A könyv nekem is nagy kedvencem. És valóban nem egy vidám könyv, na de nem attól jó egy könyv, hogy vidám! Nemminden esetben!
Ajánlanék egy másikat is; szintén ettöl az írótól:
"A hetedik Sally"
Ez talán még lehangolóbb, de nagyon szép, érdekes könyv!

Ezer pusza!

JD írta...

Húúúha, mennyi mindent tud ez a csajszi! Jól teszed, hogy kiszabadulsz anyukádékhoz! Én is megtenném, ha itt lennének. Anyósoméknak van szép ház udvarral, de ők is dolgoznak.
A könyvet én is nagyon bírom, de mostanában a lelkem "hepiendre" éhes :)
Puszi!